söndag 26 december 2010

Tyst i huset

Helt ensam i huset. Maken och hunden är ute. Barnen på väg till Gävle med ett stopp hos min mormor.
Känns tomt och tyst. Precis när dom åkt får jag panik som alltid. Livrädd att dom ska krocka, vet inte varför. Livrädd att det ska hända något. Även om det är skönt med lite ensamtid. Men killarna är så stora nu så man är ju inte i samma behov som tidigare att bli "avlastad".
Julen är flutit på, både julaftonen och juldagen hos oss. Så vi har mest städat, lagat mat och diskat och plockat undan i 5 dagar känns det som. Övernattande gäster i 2 nätter också. Jättetrevligt, men inte direkt semester och ro. Men vi fick vara tillsammans och min underbara mormor kunde vara med och igår var hon riktigt pigg. Barnen supernöjda med alla sina julklappar. Ingen som visste vem tomten var, god mat osv. Som det ska vara med andra ord.
Oscar fick bl a: Synt, Björn Borg kallingar, flera PS 3 spel, kläder, böcker, pengar m.m.
Lucas fick bl a: Guitarr Hero med gitarr och trummor, flera PS 3 spel, böcker, dagbok, pengar, Björn Borg kallingar m.m.
Jag fick bl a: Pumamunkis, 2 bar skor :-), bok, pengar, tröja, champagneglas m.m.
Tobbe fick bl a: Helly Hansen soft shell, Hestra handskar, Helly Hansen vinderkängor, böcker, pengar, champagneglas, böcker m.m.
Nu jobbar jag måndag, tisdag sen är jag ledig till 10 januari :-)
God fortsättning allihopa!

Inga kommentarer: