lördag 11 december 2010

Både ha och äta kakan


Just nu är det lite jobbigt. Det är snart jul, jag har inte köpt en enda julklapp.... inte baket något eller gjort något godis... känner ingen som helst julkänsla alls. Vill helst av allt bara lämna Sverige och komma hem i oktober när vårt drömhus är klart. Men det är mycket kvar innan dess. Julen ska avklaras. 2 stora event på jobbet ska genomföras där jag är ansvarig. Vi ska fälla träd, packa, flytta, packa igen och flytta igen. Hoppas att vi orkar. Att det kommer bli jobbigt är vi medvetna om. Man måste försöka hitta guldkant på tillvaron så man inte kraschar igen. Känner att det är nära ibland. Att få egen tid är svårare och svårare nu när killarna är äldre, visst de sköter sig sjävla rätt bra, men de är ju också vakna längre, så förr när vi hade från halv åtta till halv elva varje kväll har blivit från nio till halv elva på vardagarna och inte alls på helgerna - vi är ju skittrötta och somnar samtidigt som kidsen på helgerna också.

Det här med att både ha och äta kakan kommer från min man. Han tycker att det är jag. För jag vill ha det nya huset och vi har tillsammans bestämt att vi skall genoföra detta. Det innebär en massa arbete på tomten och fälla träd osv. Ändå vill jag ha homom inne och fika i soffan och med mig och julhandla.
Det gäller då att inte glömma varför vi gör det här!

Jo för att vi om 1 år inte har så många måsten, utan ett underbart färdigt hus och då ska vi vara sociala igen och börja umgås med vänner. Då ska vi även åka iväg tillsammans. Det var 2 år sen vi var i New York utan barnen, har inte rest ensamma sen dess. Vi har tidigare gjort det minst 1 gång per år, det känns att vi behöver tid tillsammans. Det är oerhört viktigt tycker jag. Att hitta nerven... så det är lättare att stå ut med vardagen som ibland är otroligt jobbig och stressig. Missförstå mig inte jag älskar verligen att resa hela familjen också. Men nu längtar jag efter en helg med min man.

1 kommentar:

Grodmamman sa...

Men du, det blir jul oavsett om du har hunnit med att baka och göra julgodis. Det finns folk som lever på att fixa sådant!:) Köp julklappar och strunta i det andra om du inte känner att du orkar.
Den här julen har jag verkligen valt vad jag vill göra. Det jag inte har orkat har jag valt att köpa istället. Man måste ju hinna mysa och njuta av advent också!:)
Ta hand om dig!
Kram