måndag 3 januari 2011

24 timmar lyxtillvaro


De senaste 24 timmarna har jag och maken tillbringat i vår underbara huvudstad Stockholm. Bara 2 mil härifrån. Jag älskar Stockholm, inte själva plattan, men vattnet, Vasastan, Kungsholmen, Söder och området runt Norrmalmstorg.
Igår förmiddag checkade farmor in hos oss för att ta hand om Speja och killarna, vi åkte in till stan, vi = jag och maken. Vi checkade in på Hotel Nobis, ett nytt lyxigt 5 stjärnigt hotell i Stockholm. Därefter åt vi lunch på Vapiano, sen strosade vi runt på stan, shoppade lite, tog en latte, duschade och därefter åt vi middag på East, maten där är extremt god, jag menar det verkligen, det är en otroligt smakupplevelse. Självaste Stefan Sauk satt 1 meter från maken så jag hade fri sikt :-) Tror han var där med en dotter om han nu har någon, hoppas att det inte var en date i alla fall, för han var mer intresserad av att titta på sin mobil och trot eller ej på mig. Ibland tittade han så mycket att jag inte riktigt visste vart jag skulle ta vägen. Hi hi.


Efter detta tog vi ett glas vin i baren på hotellet innan vi slocknade. Det är så otroligt välbehövt att få fly vardagen ibland. Så mysigt att få vara ensamma och få tid att prata och få titta på varandra och bli påmind om varför man blev kär. Fantastiskt och nu är jag som nykär igen.

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Har faktiskt funderingar på att boka in en weekend i Stockholm för bara mig och maken senare i vår. Som sagt, man behöver tid ensamma bara vi två ibland!:)
Lät som att ni hade härliga 24 timmar!
Kram

Susjos sa...

Va mysigt!
Och så bra att ni tar er tid för dessa timmar,så viktiga, och så viktigt att inte glömma bort varandra!