söndag 31 januari 2010

Nuviga barn


Nu har vi 2 snuviga barn varav en har typ krupphosta. Ändå rätt pigga... men Lucas får vara hemma i morgon i alla fall.

Idag har jag stått länge i tvättstugan, tvätta och strykt, strykt gardiner och skjortor, ändå tar det aldrig slut. Aldrig helt tomt i tvättis...

Sitter nu här med en iskall burkcola och väntar på mat, maken gör en jättegod pasta med kyckling, basilika, oliver, balsamvinäger & paprika.

Ny arbetsvecka väntar med stora utmaningar och en rolig megaoffert att göra - jättekul. Trist att helgerna har en tendens att gå så fort bara. Tiden går generellt jäkligt fort nu för tiden, om 4 veckor är det sportlov och vi ska till Hamra med goa vänner. Innan man vet ordet av så är det sjösättning och vår, en bär det av till underbaraste Thailand i augusti. Visst jag har lovat mig själv att leva mer här och nu och inte hela tiden längta framåt, men ibland får man väl ändå drömma sig framåt??

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Tråkigt med sjuka barn och jag har också tillbringat en hel del tid i tvättstugan idag!:)
Visst måste man få drömma också!
Kram

Åsa sa...

Visst längtar man till vår och sommar, sol och semester. Snart är den här....
krya på er!
Kram

CharmKatti sa...

Om man inte får drömma, vad ska man då göra?
Men man kan undra ibland varför man aldrig kan luta sig tillbaka och känna att -ja, nu är jag nöjd...