söndag 17 januari 2010

Packa

Jag hatar att packa men jag älskar att resa...
Hur går det ihop tro?
Jag får alltid packångest. Vad ska jag ta med? Vad behöver jag?
Osv...
I morgon bitti kl. 0510 kommer taxin och hämtar mig. Jag ska 3 dagar till London på studieresa. Det ska bli jätteskoj, men vad ska jag ha med mig. Dresscoden säger "no jeans". Jag som alltid har jeans...
Min plan är nu följande:
Måndag - resdag, jag åker i svart stickad klänning och stövlar
Tisdag - massor av hotellvisningar och övrigt, vi blir hämtade kl. 0745 på morgonen och är åter kl. 22. Då har vi även hunnit med musikalen We will rock you med Queenlåtar. Då blir det mörka jeansliknande byxor, skjorta och kavaj.
Onsdag - svarta byxor och kavaj - vi reser nämligen i Business hem.

Så det blir inte så mycket packning tror jag och med 2 timmar egen tid lär det inte bli mycket till shopping heller. Men det ska bli kul att få träffa kollegor från övriga Norden samt att få miljöombyte och se lite fina hotell, restauranger och åka Katamaran på Themsen.

Jag berättar mer när jag kommer hem.

Över till förra inlägget... jag har tagit mina p-piller, längtan är stor fortfarande. Men ibland får hjärtat hoppa över sina känslor och så får jag vara realistisk. Det går inte att skaffa barn med någon som inte vill... vi har 2 underbara killar. Men det hade varit ännu underbarare med 3... tyvärr har vi tiden emot oss och det är ju liksom nu eller aldrig.

6 kommentarer:

Grodmamman sa...

Ha en bra resa nu! Jag är en sådan som alltid packar för mycket, men jag gillar inte att resa bort och känna att jag inte kan byta kläder när jag vill.
Kram

Susjos sa...

Va kul!!! Älskar oxå att resa! Men visst,lite svårt att packa är det alltid :)
Åh,du kommer att gilla Queen musikalen tror jag,om du gillar Queen! Såg en del av en svensk "version" på Dalhalla i somras med duktiga Johan Boding som sjöng Queen låtar tillsammans med en enorm kör! De var helt suveränt!
Njuut och have fun!
Kram

Speja sa...

Åh, det låter härligt...och fler barn...de där tankarna finns alltid (och de är jobbiga...), fast med färre barn blir det mer tid till varje - det bästa som finns, därför har jag bestämt mig för att tänka så. Ha det fint!!

Popprinsessan sa...

Hoppas att du har det jättebra i London! Musikaler är aldrig fel!

Jag är usel på att packa och packar alltid för mycket! Och när jag väl är klar så stoppar jag massa saker i handväskan så att den knappt går att bära... Du vet, det och det kan vara bra att ha... ;-)

CharmKatti sa...

Välkommen hem, vi hörs då!
Puss!

Nipe sa...

Usch ja, packa är ju urjobbigt. ÄR så rädd att jag ska packa fel. Sen hatar jag att ha mkt packning så jag blir så där velig. Vågar inte börja liksom. Går som katten kring het gröt och har ångest.