fredag 15 januari 2010

Längtan slog till med full kraft

Oj oj oj
Längtan slog till med full kraft
Så oförberedd
Sån kraft
Aldrig så starkt förut

Jag vill ha ett till barn!
Hjärtat slår så fort!
Tobbe kom hem och gör mig gravid!
NU

Vår käraste granne fick en son i förrgår, dom kom hem idag. Jag var nyss dit med blommor. Där låg den lilla prinsen och tuttade, så söt så liten. Jag har förkärlek till små bebbar i och med att Oscar vägde 3050 och Lucas 1970... och denna kille är liten och söt, jättesöt.

Jag tittade bara en liten stund, ville inte störa, men när jag kom ut kom hjärtklappningen och tårarna. Aldrig förut har jag känt det så starkt! Helt otroligt! Jag har ju känt förut att jag vill ha en till. Det har jag velat till och från i flera år, men nu blev det solklart. Tobbe är inte ens hemma och jag kan inte tala om det för honom. Han vill ju inte, eller han har sagt att om jag verkligen vill så kan han inte ta det ifrån mig och nu vill jag. JAG VILL, JAG VILL, JAG VILL... hela kroppen skriker efter en bebis. På något sätt är jag så glad, för nu vet jag vad jag vill. Det känns som om jag vill ringa Tobbe och berätta jordens nyhet, men det är det ju inte för honom - tyvärr...

Puss på er

3 kommentarer:

imse sa...

Ooops oj då! Hoppas mannen har samma längtan.

Kram

Anneli sa...

Nääää - det är så skönt när de blir större. Jag är moster till en 1,5 åring och det räcker så bra. Det är så skönt att inte ens bli sugen. Men det är jobbigt när den ena vill och den andra inte....

CharmKatti sa...

Ja som sagt, det går upp och ner i viljandet av att skaffa barn...

Kram!