onsdag 3 februari 2010

Skakiga ben

Nu har jag varit och tränat.
Body Pump.
Med min favvoinstruktör på Nautilus Vasastan.
Det var 6 månader sen sist förutom 2 ggr.
Jag som var så duktig förra våren och tränade 2 ggr / vecka.
I somras var jag stark.
Det var jag inte nu.
Vad man tappar i styrka.
Vad jag skakar i benen.
Och i armarna.
Kan knappt dricka.
Och gå upp för trappen efter träningen....
Hua...
I morgon kommer jag ha träningsvärk.
På fredag kommer det vara ännu värre.
Ont.
Men skönt.
Jag kommer se ut som om jag skitit på mig när jag går.
Jag kommer ha problem att sätta mig på toa.

Men underbart!!!!
Nu ska här kommas igång.
Håll gärna koll på mig, minst 1 gång i veckan ska jag träna!!!

6 kommentarer:

Anneli sa...

Jag drar igång min träning idag. Hua - kommer nog också att få träningsvärk.....

Popprinsessan sa...

Duktiga du! Bra att du kommit igång! Själv hade jag som mål att stå på crossen idag, men min jädra huvudvärk vill inte försvinna.. Den hade säkert försvunnit om jag bara kommit upp på crossen, men det var samtidigt en skön ursäkt.. Får bli en skön promenad med D nu innan jobbet istället.

Och du, jag kan inte mer än hålla med dig om att tiden rusar iväg! Tycker att det är svårt att hinna med! Min lilla plutt fyller snart 4 år! 4 år!! Var har de här åren tagit vägen?!?

CharmKatti sa...

Att gå som om man har skitit på sig kan ju bero på träning, men oxå på andra saker, du kankse har skitit på dig... eller för mycket sex... hahahaha :-)

Speja sa...

Jag gillar också träningsvärk! Underbart när man känner att det har "tagit"!

segsliten sa...

Nu vet du åtminstone att det tagit. Och det är ju positivt. Jag antar att det blir en lugn helg efter det här.
Kram ☺

Preffen sa...

Jag ska också börja träna igen, har ett enormt sjukt sug efter att komma igång, har dock legat sjuk denna vecka så jag hoppas att suget håller i sig till nästa vecka ;o)
Ha en underbart skön lördag
kraaam