torsdag 28 oktober 2010

Rosa Bandet

Bilden lånad av Amelia

Ikväll kl 20.00 är det Rosa Bandet galan på TV3.
Jag kommer titta, jag kommer gråta.


Jag gråter redan nu när jag skriver detta, detta är ett ämne som berör mig otroligt otroligt mycket. Det berör av flera anledningar. Dels för att jag förlorade min svägerska för 8 år sedan i just denna sjukdom, hon var 33 år och lämnade sin man och sina 2 söta döttrar efter sig. Dels har min mormor haft samma skitsjukdom, hon mår idag bättre mot alla odds. Sedan har en av mina nära vänner också haft denna skitsjukdom. En nätverkskompis har också gott bort för ung av samma skit. Av någon anledning följer jag flera bloggar där unga mammor lider av samma sak, jag följer deras vardag som är upp och ner, som består av hopp och förtvivlan. 15-20 kvinnor får skitbeskedet varje dag!!!


För ett år sedan hittade jag en knöl i ena bröstet, jag hade redan då mentalt tappat håret och opererat bort ett bröst. Det visade sig inte vara något... men skräcken den är enorm.


Så alla som läser - titta ikväll - och skänk gärna en peng till forskningen! Min svägerska är dessutom projektledare för Rosa Bandet. Cirkeln sluter sig!

Inga kommentarer: