söndag 3 oktober 2010

Fruktansvärt upprörd

Jag följer en blogg varje dag - det är Vimmelmammans blogg, Lottas blogg. En vanlig mamma som för något år sedan fick cancer, efter det har hon börjat blogga. Hon skriver öppet och naket och det är ofta man gråter, men hon får mig även att skratta. Hon får mig att tänka, att inse vad som är viktigt i livet. Trots det hon själv går igenom gör hon allt för andra i samma situation, hon engagerar sig otroligt i andra mammor med cancer. Hon har ett otroligt stort hjärta. Idag skriver hon om en annan mamma med cancer, 4 barn och kommunen erbjuder endast hjälp 3 timmar per dag. Det är helt otroligt att vi i dagens samhälle - i Sverige kan behandla sjuka människor såhär. Jag blir så ARG - så upprörd!!! Vill bara skrika rakt ut! Det finns inga ord!

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Följer också Lottas blogg och jag håller med om allt du skriver i detta inlägg. Både om Lotta och om det hon skriver. Inte nog med att man ska vara sjuk, man ska få strida för att få hjälp också! Kan man bli annat än upprörd?!?
Kram

Maria sa...

Hittade hit via Lotta och passar på att säga hej. Fin blogg!
Kram

Nonna sa...

Kom också till din blogg via Lottas som jag länge läst. Läser även Lindas - den underbara fotografen med katterna, småkillarna och sin tunga cancersjukdom..och visst är det skamligt att man inte har mer förståelse, mer omtanke att ge om en familj i sån kroppslig och själslig nöd.Bästa kommunen på vaddå?? Man blir så arg och ledsen och ställer sig frågan vart världen är på väg - vill vi ha ett sånt här kallt samhälle verkligen?
Kommer att kika in på din blogg i fortsättningen. Sköt om dig!
Kram Nonna