tisdag 26 oktober 2010

Prästens lilla kråka

Skulle ut och åka
Ingen hade han som körde

I fredags när jag kom hem var det ju minusgrader och lite snö och is och halt, i Slano hade vi 25 grader dagen innan och gästerna badade.

Jag var ledig och skulle köra killarna till skolan... på vägen hem - vad händer?? Jo jag får sladd i rondellen, tilläggas kan att vi har 400 meter till skolan genom villaområde så det är inte direkt någon hög hastighet jag kör i. Men jag lyckas få sladd och glider rakt mot trottoaren och 3 barn... halv panik rattar och rattar, dundrar in i trottoaren och glider över vägen ner i diket på andra sidan. TUR att jag inte körde UPP på trottoaren och barnen & TUR att jag inte fick MÖTE...

Klarade mig undan lite skrap på ena fälgen...

Hem och grät, ringde maken som kom och bytte däck efter att Frida dragit upp mig ur DIKET. Sen ringde jag Tove och grät lite till, sen åkte jag hem till Tove och fikade medan huset städades.

För övrigt så har Lucas streptokocker i magen och har idag fått penicillin.
Hoppas att han slipper magont nu.

Tjing

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Fy sjutton vad sådant där är otäckt!
Jag fick sladd i snömodd en gång och snurrade runt och hamnade i diket på andra sidan vägen. Hade också tur att jag inte mötte någon just då. Man hinner tänka en hel del de korta sekundrarna. Än idag får jag smått panik när jag hör det där ljudet som blir när det är moddigt på vägarna.
Kram

Susjos sa...

Usch va läskigt! Va skönt att allt gick bra!
Hm,min lilla bil har fortfarande sommardäck....

Anneli sa...

Usch! Så skönt att vi sällan måste ha bilen nu för tiden. Endast torsdagar när dottern har ridning i Älvkarleby. Vinterdäcken sitter på och jag hoppas att det innebär att jag kommer att hålla mig på vägen. Ha det bra!!