tisdag 16 mars 2010

Stegtävling

En stegtävling har dragit igång på jobbet... alla bara går och går hela kvällarna verkar det som, eller så fuskar några.
Man kan även omvandla annan aktivitet, som i morse när jag var på Body Pump var det värt 7500 steg och det är ju bra. Vi ska gå från Köpenhamn till Nice är det tänkt, mellan 2 av SAS hubbar. Vi börade i torsdags och jag har gått 72000 steg sen dess, men några är uppe i 104000 steg... shit vad dom går. Innan vi skaffade hund gick jag bara ca 5-6000 steg per dag, nu är det i alla fall ca 13000 per dag och det är ju bra i alla fall.
Hur mycket går ni??
Tjing tjing

3 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Vi hade också sådana där tävlingar på mitt förra jobb och jag fattade aldrig hur vissa kom upp i ett stort antal steg. Dock har jag kommit på att shoppa ger många steg ;-)

Jag har haft stegräknare ett tag på mig för skojs skull och jag är i princip aldrig uppe i 10 000... Jag trodde faktiskt att jag rör mig mer än jag gör...

Hoppas allt är bra!

Katarina sa...

Shit vad bra! Jag som alltid har gått så mycket går ingenting just nu... Får se om jag lyckas ändra på det här nere. Jag får fortsätta med mitt springande så gott det går istället. Keep up the good work :)

Susjos sa...

Och vi går till Köpenhamn på jobbet! Jag tycker det är skitsvårt att komma upp till bara 5000 steg om dagen OM man inte tränar,då är det ju lättare!
Snöskottning ska visst ge en hel del steg,det är bara att ge sig ut och skotta helt enkelt!