fredag 31 juli 2009

ICA Självscanning

Idag har jag varit och shoppat hela dagen, nu är jag helt slut. Sitter här med en kall cola och ett rör Pringles... jättebra för Brittamagen som inte vill bli mindre, jag får satsa på Beach 2010 i stället.
Först var jag och maken på Ikea och shoppade, vinglas, champagneglas, dukar, servetter, ljus m.m. till vår 10 åriga bröllopsfest som är nästa fredag. Sen en tur till Skärholmen för att shoppa Björn Borg trosor på rean, jag älskar verkligen deras bomulls hipsters och boxershorts för tjejer. Inte så sexiga men väldigt sköna. I Skärholmen tog vi oss varsin latte och köpte även prylar för att göra bordsplaceringskort m.m. Dukningen kommer att gå i vitt och rosa och det blir nog fint hoppas jag i alla fall...
Sen ICA Maxi Botkyrka!!!
Storhandling för att göra pajer och kladdkakor.
Jag som är självscanningskund hämtar en sån där grejja för att scanna av varorna, jag har inte varit där på typ 6 månader utan har handlat på Ica Kvantum i Kungens Kurva på sistone. Men nu var kycklingen billig på Maxi. Jag handlar och scannar och väger alla grönsaker och packar otroligt strukturerat... det tar ju lite längre tid än att bara ösa ner i allt i varukorgen. Tanken är väl att man ska tjäna lite tid på detta i slutändan. Men vad händer när jag kommer till kassan.
K O N T R O L L ! ! !
SÅ KLART !!!
Då är jag på väg att bryta ihop, då ska jag börja packa upp allt, upp på bandet och sen packa om alla mina varor som jag packat sååååååååå bra första gången och nu andra gången blir det mest ös ner i kassarna varianten. Till råga på allt så hade jag glömt att scanna en påse potatis (jag köpte 2) sen hade jag scannat pajformerna 1 gång för mycket i stället, så diffen blev 5 kr till Icas nackdel. Detta innebär att ICA inte kommer lita på mig nästa gång, jag kommer alltså att bli kontrollerad även nästa gång. Sen ganska tätt framöver. Alltså jag kommer inte köra på självscanningen där, utan jag kommer att handla på min absoluta favvoaffär ICA Kvantum i fortsättningen. Där hittar jag, där är det inga köer, kassapersonalen lägger upp allt fint och klämmer inga bananer som dom gjorde idag på Ica Maxi...
Vart handlar ni??
Nu ska jag och maken äta grillad lax och ta ett glas Chablis... han ska bara duscha först. Jag kan kanske bli på bättre humör.
Igår hittade jag i alla fall förresten skitsnygga svarta högklackade lackskor till vår fest, vi beställde snygga enkla jättebreda silverringar samt en skitsnygg svart klänning. Temat är ju rosa och vitt, men jag är "svarta fåret"... men så är jag ju ingen oskuld heller så det går väl bra.

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Känner igen det där med självscanningen, får alltid kontroll när jag är superstressad eller har med gnälliga ungar!:)
Häftigt med fest för att fira 10 årig bröllopsdag. Här är vi inte ens gifta än!:) Har ni beställt nya ringar till er själva?
Kram

CharmKatti sa...

Det är alltid när man har som minst tid som man får kontroll. Och alltid blir man lika irriterad. Fördelen är att på "vår" ica butik så får man packhjälp när man åker på kontroll.

Tack, jag fick ditt mms, har inte bröjat riktigt på allvar med det hela, men har hittat alla sånger jag vill ha med iaf. Hade du nån text du ville ha med?

Kramar!!
ps, jag kommer matcha temat då med min klänning:-)