lördag 4 juli 2009

Grannar & vin

Tobbe seglar Gotland Runt som bekant, inatt gav dom upp, det blåser ingenting... så dom startade motorn.
Då hade dom nästan bara kommit halvvägs och planen hade varit att nästan vara i mål då, alla är småbarnsföräldrar ombord utom 1 tror jag... så alla vill hem och alla "fruar" vill ha hem sina karlar antar jag. Jag vill i alla fall ha hem Tobbe... han åkte i tisdags och kommer nu hem i morgon.
Vi skulle ha åkt ut med Amarone i morgon, men det spricker så det blir måndag eller tisdag i stället.
Medan Tobbe har seglat har jag umgåtts med Kristin och hennes killar. Hon bodde här förut och hennes Kasper och Oscar gick på dagis tillsammans, för 4 år sen flyttade dom till Kungsör och nu så träffas vi bara 1 gång per år, vilket är alldeles för sällan. Men dom kom hit och vi badade på Lida och hade mysigt. Dom sov kvar och igår var killarna på bio själv, dom såg Ice Age 3, jag och Kristin gick runt i Heron City och fikade och tittade. Tänk vilka stora barn man har när dom kan gå på bio själv... Igårkväll åkte dom hem och Oscar längtar redan efter Kasper.
Jag hamnade hos Suss igårkväll och drack vin med henne och lite andra tjejer, helt plötsligt var kl. 12 och 1 flaska vin hade jag druckit upp :-) Så en snabb resorb och Cola innan jag hoppade isäng.
Killarna har varit helt fantastiska dom här dagarna!

2 kommentarer:

Chris Andersson Karinsdotter sa...

hej! Vad roligt att du lämnade en kommentar! Roligt också att hitta en blogg att läsa, då du jobbar inom en del av den bransch som jag förhoppningsvis kommer hamna inom då jag fått min examen! =)

Anonym sa...

Då hoppas vi på ett underbart seglingsväder nästa vecka alltså! Kram Anna