söndag 2 augusti 2009

Sista dagen

Idag är sista dagen innan vi börjar jobba igen. Solen skiner och det är ju underbart! Nu kommer säkert finvädret - nu när vi börjar jobba! Grattis alla som har semester kvar!

Helgen har vi varit ensamma, killarna är i Gävle (eller rättare sagt i Berkinge och fiskar), Oscar hade fått en regnbåge igår och båda killarna har fått massa aborrar så dom är glada och lyckliga.
Vi har druckit gott vin, ätit gott, varit på bio och framförallt förberett vår fest. Vårt 10 årsjubileum. Tänk att vi varit gifta så länge. Tiden går otroligt fort. Alla har ju sina berg och dalbanor antar jag och vi har haft en rätt jobbig vår till och från, men nu känns allt otroligt bra och underbart. Så jag längtar verkligen tills på fredag.

Idag har jag vikt 50 tygservetter och gjort pajer, igår gjorde vi placeringskorten och kladdkakor. Vinet m.m. är inhandlat så även partytältet, så det känns som om vi har koll på läget. Det blir 49 personer som kommer. Det ska verkligen bli skitkul!!! Det brukar vara rätt mycket party på våra fester! Så jag hoppas att det blir det nu också.

Båten är uthyrd denna vecka så vi hoppas att det inte blåser allt för mycket. Tobbe tyckte att det kändes lite märkligt att lämna ifrån sig den till okända människor. Men det ska nog gå bra.

Nu ska jag och maken ut på en powerwalk (om jag orkar) jag har kört röjsåg i en timme nu så fingrarna och armarna skakar lite lätt.

Tjing

7 kommentarer:

2BarnsMamman sa...

Vad härligt med lite vuxentid både på tu man hand och i goda vänners sällskap! Hoppas att ni hade en toppenkul fest och grattis till de tio åren! Själv firar jag treårig bröllopsdag i veckan :) Kram kram

Anneli sa...

Härligt med barnfri helg - hoppas att ni har njutit riktigt mycket.
Jag skulle nog inte heller tycka om att hyra ut min segelbåt (om jag hade någon) till okända. Tänk om de förstör något?

Popprinsessan sa...

Det verkar som om ni har läget under kontroll inför fredag. Glöm inte att vila lite innan också bara...

Hoppas att vi kan få se lite bilder efteråt :-)

Anneli sa...

Grattis på bröllopsdagen idag!

Popprinsessan sa...

Hoppas att er bröllopsdag blev precis så fin som ni önskat och att det blev en hejdundrande fest!!

A-K sa...

Hej! Har tänkt på dig - hur gick det idag?? Kram

Susjos sa...

Hoppas ni hade hejdundrande kul fest! Stort grattis,från en som fortfarande har semester...