onsdag 19 augusti 2009

Poledance & skolstart


I lördags hade vi möhippa för min kära vän Mia som gifter sig om 1½ vecka. Jag & en till tjej ska vara tärna så vi har planerat detta ett tag. Vi hade en superduperdag. Började med mysig lunch på Medis, sen poledance (stripstångdans). Det var så jäkla kul, men svårt. Att få fäste och ändå kunna glida... och när man tycker att man får till det rätt bra och sen ser sig i spegeln och upptäcker att man inte är lika sexig som man känner sig är det inte lika skoj. Vi kände oss som flodhästar och vi gick därifrån med massa skratt & blåmärken i minnet. Detta vill jag göra fler gånger. Svensexan kom förbi och tittade när vi dansade sista dansen...........

Efter detta blev det centralbadet och sen libanesisk middag och till slut Golden Hits. Vi hade skitkul. Jag och Mia avslutade kvällen på hotell Rica vid hötorget, kunde inte bli mer centralt. Vi satt där och käkade Mc Donald´s mitt i natten och småpratade och hade en mysig frulle dagen efter. Den blivande fru Rosling var nöjd. Nu ser jag fram emot bröllopet som är 29/8 i Hässelby.

Idag hade Lucas sitt upprop. Jag följde med, sen var det hemlig "kick-off" för hela klassen. Vi ska hämta dom kl. 14, jag hade tagit semester men inga föräldrar skulle med. Så nu sitter jag här och funderar lite och skriver och surfar. Har satt igång en tvätt och solat, måste ju vara snygg som tärna. Snart ska jag åka och storhandla, så slipper jag det ikväll.

Inatt har jag sovit 12 timmar, jag däckade kl. 19 igår och vaknade 7 i morse. 12 timmar - när sov man det sist?? Jag kan inte ens minnas. Kan det vara så att jag har ju inte sovit på 1 vecka så jag sov ikapp, men jag har hört att man inte kan sova ikapp... hm... hur som helst, skönt var det!

5 kommentarer:

CharmKatti sa...

Jag också hört att man inte kan sova ikapp, men ändå så är man ju betydligt mer utvilad erfter en lång natts sömn. Och att du sov, det förstår jag!

Miafia sa...

Har hört från flera att det ska vara himla kul med poledance..nån gång ska jag oxå prova!

Jag hävdar bestämt att man kan sova ikapp, ivarje fall känns det så.

Ha en fin dag!
Kramar

Preffen sa...

Jag vill också ha en sån där kanske gillar du, hur får man till en sån?

Va skönt att det verkar ordna upp sig med knölen, förstår lite din panik o alla tankar som roterar i hjärnan även fast jag aldrig varit i närheten av en liknande situation. Det värsta är ju att det ofta kommer på en sekund eller två.

Ha en skön kväll!
Kram

Anneli sa...

Klart att du behövde sova när all spänning släppte. Låter som att ni hade en riktigt rolig möhippa! Ha det så kul på brölloppet. Själv ska jag på bröllop den 5/9.

Popprinsessan sa...

Låter som en trevlig möhippa! Själv ska jag på bröllop idag och känner mig lite småstressad och inte helt upplagd. Men det blir säkert kul!

Hoppas att du får en härlig helg!