fredag 3 september 2010

Maten åker hiss



KILLARNA PÅ SKOLAVSLUTNINGEN


Idag är jag ledig.
Jag fick en ledig dag efter 3 tunga och intensiva dagar i Kroatien med kund. Site Inspection gick jättebra. Kroatien är så vackert så vackert. Vi flög till Split och bilade 17 mil söderut till Slano. Vägen kantades av kust, öar, berg, hav och små byar. Jag vill verkligen tillbaka. Det som däremot var jobbigt var maten, jag äter det mesta utom inälvsmat... men det var bläckfisk hit och dit (inte min favvo). En av kvällarna besökte vi en stjärnkrog där ville kocken bjuda på det finaste de hade, 8 rätter...

SLANO

  • Ostron (sist jag åt det kräktes jag, men nu fick jag i mig 2 st utan hissvarning i halsen)
  • Snäckor (såna som dom äter på Robinson, inte gott)
  • Musslor (ok)
  • Ostronsoppa (äcklig)
  • Sjöborre (det värsta jag någonsin haft i munnen, den åkte hiss 4 ggr innan jag kunde svälja, inte hel kul med kund bredvid sig)
  • Pasta med bläckfisk
  • Räkor med skinka - gott
  • Dessert

Kunden helnöjd, jag hungrig när vi gick...

Tillbaka till att jag är ledig, detta måste jag göra idag:


  • Handla
  • Städa
  • Tvätta
  • Skogen med doggen
  • Jobba (ja jag är ledig men har tokmycket att göra)

Helgen är i alla fall lugn.

3 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Wow, vilka coola killar!
Jag får nästan lite dåligt samvete när jag ser på din dagsplsnering... Jag har också en ledig dag och en massa "borden", men jag tänker ta dagen lite som den kommer och umgås med L. Ska försöka fixa lite höstskor osv till L - om hon är med på noterna :-)

Hoppas att du får en bra dag och bra helg

AK sa...

Kroatien är säkert otroligt vackert. Men den där maten...förstår dig verkligen. Usch..not my kind of food.

Ha en skön dag, trots dina "måsten".

KRAM

Grodmamman sa...

Du, jag hade inte ens fått ner hälften av det du åt!:)
Hoppas att du inte jobbar för mycket nu bara, utan även hinner vara lite ledig på din lediga dag!:)
Kram