onsdag 22 september 2010

Bryt på parkeringen

Det är mycket nu. Otroligt mycket. Allt kan jag inte berätta om här.... men vi håller på att fixa klart hemma och det tar mycket tid. På jobbet är det otroligt mycket, nästan så jag inte har 100 koll och det är ej likt mig... gillar inte känslan av att tappa kontrollen alls.
Sen är det killarnas alla träningar.
Sen har Oscar discokalas på fredag, på lördag kommer släkten för son och far fyller 10+45. Samma dag. Ja så är det, Oscar föddes på Tobbes 45 års dag.
Idag skulle allt inför helgen handlas... jag åker till CityGross, där finns allt, nästan i alla fall. Jag hinner ej baka så det blir köpfika i helgen. Färdiga tårtor och köpta kakor... man får fuska ibland. Sen när jag handlat klart får inte allt plat i kundvagnen... jag har bl a en platta burkläsk... den ligger på svaj över alla påsar i och med att jag inte har en kundvagn där man kan lasta under vagnen, varför är inte alla vagnar så? Så jag drar vagn med 2 påsar i händerna och liksom puttar kundvagnen med höften framåt. Britta hjälper nog också till. (för er som inte vet kallas min mage för Britta). Sen när jag ska ut och packa in i bilen, går kartongen för burkarna sönder och burkar rullar ut på parkeringen. Då är jag nära ett psykbryt... Sen fastnar jag med jeansen i dragkroken och ramlar... Riktig höjdarkväll med andra ord.
På vägen hem ringer jag Tobbe, Tove och Tanja... behöver lugna ner mig, efter det går jag och bästa Tanja på en prommis, så skönt att ha så bra underbara grannar. Det är värt hur mycket som helst.
Nu sitter jag i soffan med en underbar Speja vid fötterna och Idol på TV... barnen i sängarna och en man som jag knappt sett eller pratat med på veckor känns det som. Han ska få en puss när han kommer ner.
Puss på er!

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Fy vad jag känner igen det där! Gillar inte heller att inte ha koll och gillar inte heller när livet går i 150.
Ta hand om dig!
Kram

Katti sa...

Vilken toppenstund..,.
Know the feeling :-(
Ja du, Britta, fasen, henne blir man aldrig av med. eller jag har ju Brittas kusin, hon är fan värre... kommer och går bäst hon vill, och alltid i storleken större :-))

Popprinsessan sa...

Oj, jag hade lätt börjat gråta där på parkeringen!! Vilken jädra dag! Vad skönt att det blev ett bättre avslut!

Kram!

Anneli sa...

Du måste ta det lite lugnare (lättare sagt än gjort!!). Jag är också ett kontrollfreak så jag blir också stressad bara av att inte ha koll. Jag håller förresten på att säga upp bekantskapen med min Britta. Få se hur envis hon är. Målet är i alla fall att hon ska vara borta till december.....
Pussa på maken och se till att ni får lite egen "mystid".