tisdag 28 september 2010

Läskigt


Lite läskigt är det.
Nu är det officiellt.
Igår var fotografen här.
I morgon ligger huset på Hemnet.
Vårt hus.
Vårt egenritade hus.
Men ett nytt hus väntar.
Ett nytt egenritat.

Vi hittar aldrig vanliga kataloghus tyvärr...
Vi ska köpa tomten på "Andra sidan häcken".
Vi älskar våra grannar och vårt område, så vi vill ej flytta långt, men vi vill ha lite annat hus. Så vi går på´t igen, bygger vårt 3;e hus - det enda vi saknar är sjöutsikten.

Nu håller jag tummarna för en bra budgivning...

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Det är en dröm jag har, att en gång i livet få bygga ett eget hus!:) Som det är idag bor vi lite trångt, men själva läget är perfekt för vår livssituation just nu.
Lycka till med försäljningen!
Kram

Anneli sa...

Spännande!! Jag har gett upp mina husbyggardrömmar och drömmer numera om vår fina lägenhet på Gävle Strand - hoppas att den går i uppfyllelse snart.......

Anonym sa...

Darling...det e så spännande med ert nya hus. Tänk igenom nu noggrant hur ni vill ha det...för sen hoppas jag det e slutbyggt. Enda respiten ni kan få är om ni flyttar hit ocvh bygger här :-)
Fast å andra sidan vet jag inte hur länge till vi kommer bo här. Vi ska nämligen vinna 123 miljoner i helgen!
Vad är det som händer på privatlivsfronten?

Puss o Kram
Mia