torsdag 8 april 2010

Ledig dag eller ledig och ledig

Har varit ledig idag.
Eller ledig och ledig, jag har varit med killarna och sålt spel dom inte vill ha längre. Dammsugit, putsat fönster, tvättat kläder, vikt kläder, jobbat lite, varit på 3 hundprommisar osv...
Nu är Lucas hos Albin, han ska sova där inatt. Hans mamma är ledig i morgon och han ska vara där.
Egentligen skulle jag ha varit ledig i morgon, men jag har blivit ansvarig för ett superkul uppdrag på jobbet så det är möte i morgon. Fast nu är det också inställt... flyttat till nästa fredag. Då skulle jag ha varit i Åre, så nu är min Åre resa inställd också. Känns helt ok, för om detta jobb går i lås är det det roligaste och största som jag gjort. En otrolig utmaning. Jättespännande. Åre finns kvar - hoppas jag.
Tobbe har varit vid Amarone och skrapat och skrapat, hela botten är nu färdig och snart led som en babystjärt. Då är maken nöjd.... jag är mer intresserad av insidan av båten.
Yrseln har i stort sett försvunnit, jätteskönt. Ska till läkaren på tisdag i alla fall för att kolla sköldkörteln och allergin. Då kommer jag även ta upp yrseln...
Snart Criminal Minds! Ha en skön kväll!

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Jösses, vad du har fått gjort mycket idag!:)
Kul med roliga projekt på jobbet! Jag är så himla trött på en av mina kollegor just nu, så jag nästan kräks. Jag försöker prata med henne, men jag når inte fram. Hur gör man?:( Tur att vi är tre och vi andra två trivs jätte bra tillsammans.
Kram

Popprinsessan sa...

Det låter jättespännande med ditt nya projekt!

Så nu är du ledig imorgon, eller? Hoppas isf att du kan ta det lite lugnt :-)

Anonym sa...

Ser ju att det rullar på hos dig. Fullt upp! För ledig är man ju inte riktigt när man är mamma. :)
Sv: Här rullar allt på oxå. Har haft barnen två veckor tack vare påsklovet och min ledighet. Nu blir det två intensiva veckor med skriftliga omdömen. Idag, lördag, ska vi åka till Piteå, barnen jag och xmaken. Vi ska bada och ha en rolig dag!
Ta hand om dig nu!
Kram Anna