lördag 17 april 2010

Hjärnskakning & blåsippor & aska


I förrgår ringde skolan och sa att Oscar hade ramlat och svimmat, maken som jobbade hemma åkte till skolan och hämtade Oscar som hade huvudvärk, mådde illa och såg suddigt. Huddinge tog ej emot barn under 15 med skallskador så det bar av till Astrid Lindgren, där jag mötte upp.

Hjärnskakning konstaterades.

Läkaren som pratade ungefär som barnmorskan i Solsidan gjorde att jag fick bita mig i kinden för att inte få ett hysteriskt skrattanfall. Efteråt sa Oscar "det här var ju underhållande, det borde vi göra fler gånger". Sonen är lätt ironisk, det har han fått av både mig och Tobbe. Underbart.


Idag har jag varit i skogen med Speja, blåsippor = vår.


På jobbet är det lätt hysteriskt pga flyget. Eller icke flyget kanske man ska säga, våra grupper kommer varken hem eller iväg...

3 kommentarer:

Susjos sa...

Hihi...ja,man kan ha kul på sjukhus :) Skönt att allt gick bra med sonen. Då var ni väldigt nära mitt jobb,som ju ligger vägg i vägg med Astrid Lindgrens barnsjh.
..Och visst är Solsidan helt underbar!!!
Ha det gott!
Kram!

Mysan sa...

Oerhört höggravida osocial jag ber om ursäkt för frånvaron för tillfället.
Hoppasa llt gick bra med Oscar och att han lille huvud snart mår bra. Jag tänkte så på er hela dagen när ni var på Astrid Lindgrens.

Saknar er men vi får nog ta och ses efter att lillHilda har kommit ut.

PUSSAR

Katti sa...

Hej min lilla pussgroda :-)
Vi hörs när du sitter i bilen ;-)
Kram
Katti