lördag 10 april 2010

Hemmadag

Idag har det varit en riktig hemmadag. Och jag har varit hyffsat pigg så jag har fått massor gjort. Oscar och Tobbe är på innebandycup i Täby och kommer hem jättesent, sista matchen är typ 20.00.
Lucas har haft 2 kompisar här hela dagen. Jag har hunnit med 2 st timmesprommisar i skogen med Speja, den första kl. 8 i morse och då tränade vi även apportering. Äntligen börjar hon hajja hur man gör. Det är så himla skoj att se henne springa iväg och hämta dummiesarna. Sen har hon även lekt en sväng med grannhunden.
Jag har strukit 4 st jättestora dukar, massa tygservetter och nästan alla skjortor. Det var länge sen det var så tomt i tvättstugan. Detta evighetsjobb som aldrig tar slut. Jag tvättar i stort sett en maskin om dagen...
Nu har jag och Lucas haft lite mys, först pizza med öl och cider (barncider), sen Wild Kids och nu Simpsons. Speja vill ha ostkrokarna...
Ha en skön kväll!!

2 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Härligt med två sådana promenader!

Det är skönt nu när L gärna cyklar, för då kan det blir lite raskare, längre promenader med vår Diva.

L är 4 år och är just nu väldigt intresserad av det här med bokstäver och att skriva. När det kommer till att läsa och skriva just siffror är hon ganska "lat" och bara gissr. Men det kommer säkert :-)

Hoppas att du har en skön kväll!

Grodmamman sa...

Här tvättas det nästan en maskin om dagen också. Denna ständiga tvätt!:)
Härligt med promenader!
Kram