tisdag 28 oktober 2008

Vänner från förr / jobb

Ikväll ska jag äta middag men Marie, vi har inte setts på flera år och det ska bli "skitskoj" att träffa henne igen.

Hon är ju liksom min första chef i Stockholm. Tack vare henne jobbar jag fortfarande i branchen. Hon var chef på Nord Alpin Skidresor när jag började där som praktikant för 15 år sen... Där sålde jag slalomresor tills ägaren korrigerade mig och sa att i Stockholm säger vi inte "åka slalom" utan här säger man "åka skidor". Inte lätt när man är från bygden... Marie fick mig även att gå med i Friluftsfrämjandet och gå delar av skidlärarutbildningen som dom har!!!

Oj - vad jag längtar efter snö nu känner jag.


Efter åren på Nord Alpin började jag på Fjällexpressen och sedan vidare till Eventyr och sen via LM Inredning till HRG Events & Meetings där jag är idag. Det är svårt att lämna branchen helt, det märkte jag efter mitt break.


Det blev lite jobbsnack nu kände jag. Vi hörs!

Tjing

1 kommentar:

CharmKatti sa...

Hej Svej! Hemma igen, skönt på nåt sätt. Det är alltid kul att träffa vänner, men det är som dom säger, borta bra men...
Kul att man inspirerar! Och vilken tur att vi båda bloggar nu så vi slipper prata med varandra;-)
Du, btw, kankse du ska kolla klockan på datorn hemma, nåt inlägg var typ 3 mitt i natten:-)
PUSS!