måndag 27 oktober 2008

Drömmer mig tillbaka

Det är lätt att vardagen med ekorrhjul kommer tillbaka allt för fort efter semestern. Så även i familjen Hamner.

Jag & mannen var ju i New York för några veckor sen och firade 10 år. 5 dagar utan barnen. Helt underbart, samtidigt som man saknar dom - särskilt när man hittar något som man vill visa dom. Vi bodde på Times Square - mer centralt än så kommer man nog inte, se länk http://www.marriott.com/hotels/travel/nycrt-renaissance-new-york-hotel-times-square/



Vi gick och gick och gick, ca 2 mil om dagen. Vi gick över Brooklyn Bridge, i China Town, i Little Italy, i Greenwich, hela Brodway, i Central Park m.m. Vi tog även färjan över till Staten Island och såg frihetsgudinnan och Manhattan från vattnet. Manhattans skyline är såååååååå ball, jag som går igång på höghus bara älskar denna stad. Skulle kunna flytta dit nu direkt om det var möjligt. Vi var även upp i Rockefeller Center.... har nog även glömt en del...


Vi fikade på Max Brenner, drack champagne på Flute, åt på TGI Fridays, Hardrock, drack vin i The Boathouse och åt gott på Benihana. http://www.benihana.com/


När vi satt på The Boathouse fick jag en ros och en ring av min underbara make. Han är bara bäst (för det mesta i alla fall).

Sitter nu och drömmer mig tillbaka mitt i ekorrhjulet - tänker på staden med puls, staden med shopping till tusen, staden med romantik, staden som jag älskar & staden som jag vill tillbaka till.

NEW YORK

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haru blivit med blogg! :-) Kul!

Ja, förstår verkligen att det måste varit otroligt häftigt i NY. Skulle vilja åka dit vi med. Men det får väl vänta tills man blir lite rikare... Hmm... Kram!

Tant Janet sa...

Hej, ja det är lite kul. Blev inspirerad av dig och Katti. Ja det är snordyrt i New York, men jag jobbar ju i resebranchen så då blir det lite lite billigare i alla fall...
Tjing