fredag 1 april 2011

Spirometri


Idag har jag och äldsta sonen haft en mysdag. Först spirometriundersökning (lungkapacitetsmätning) - han har ansträngningsastma och testade lungorna före och efter medicinering för att se om han har rätt dos osv.


Efter det var vi till frisören, sen fikade på vårt stamhak Espresso House (bästa kaffet), efter det köpte vi benskydd, sen IKEA med korv & glass...och lite shopping. Kom hem med 2 saker från IKEA - bara det jag skulle ha. Måste nästan vara värt en medalj. Nu är sonen på kalas och Tobbe tömmer vid villan... sista kvällsracet. I morgon sista dagsracet. Jag och sonen den yngre har avklarat en middag på Grillen...




Sitter nu i soffan och är otroligt fredagstrött. Tvättmaskinen och torktumlaren går varm... tänk att tvätten aldrig tar slut. Borde packa upp de sista kartongerna - men jag orkar inte.

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Har likadan astma och har också gjort dessa tester. Förra gången hade jag lika bra värden både innan och efter medicinering. Har i en veckas tid nu tänkt att jag ska ringa och förnya mina recept, men har bara glömt av det.
Måste vara underbart att snart vara klara med det gamla huset!
Ha en skön kväll, trots tvätt och ouppackade lådor!:)
Kram

Anonym sa...

Låt kartongerna stå! Det som inte blir gjort idag behöver inte göras i morgon heller, och det som inte blir gjort i morgon kan vänta till en annan dag ;-)
Puss på dig!