lördag 20 november 2010

Glädje och förtvivlan

Det är nära mellan skratt och gråt.
Igår cancerbesked & förtvivlan - idag bröllop och glädje.
Skratt och gråt är nära.
Ibland kan man börja skratta när man borde gråta, ibland gråter man av glädje. 2 olika former av känslor, egenligen långt ifrån varandra men ändå så nära.
När vattnet gick med Lucas 7 veckor för tidigt, växlade jag mellan skratt och gråt. Katti var med när jag försökte få på mig en barnblöja medan jag pratade med förlossningen. Egentligen skiträdd, ändå fnittrar jag medan tårarna rinner, livrädd för att förlora mitt barn såklart. Varför kommer då skratt?
Konstigt.
Idag ska jag fokusera på glädjen, glädjen att 2 personer säger JA till varandra. 2 personer som är så värda detta och denna glädje. Det kommer att komma tårar också, men då av glädje. Ska försöka att inte tänka så mycket cancer idag.
Ha en bra dag!

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Det är väl detta som kallas livet!:)
Njut av bröllopet och njut av glädje av lycka idag. Det behöver du för att orka med det andra sedan.
Ta hand om dig!
Kramar

Anneli sa...

Vi håller alla tummar vi har för att Margit ska ta sig igenom detta denna gång också. Fy fan vilken jävla sjukdom! Och hur mycket ska man behöva drabbas??!! Kram

Anonym sa...

Skratt är människans bästa försvar, det vet du väl. Skrattar gör man också för att lugna omgivningen vid stressiga och oroliga situationer. Ungefär som när hundar gäspar = Allt är lugnt, matte behöver inte oroa sig :-)