tisdag 10 maj 2011

Viltolycka



Idag hade jag en urdålig start på dagen... det började med att jag körde på ett rådjur rätt rejält. Jag och bilen klarade oss bra, men det stackars djuret hamnade under bilen och sen sprang han iväg bakom bilen brölandes med 2 icke fungerande bakben. Jag fick ringa polis som tog emot anmälan och tillkallade viltvårdare... jag väntade 40 minuter på platsen sen fick jag tillstånd att lämna... något chockad och skärrad kom jag sen något sent till jobbet. Jag har en otrolig empati för djur som lider och det gjorde ont i hjärtat att se rådjuret ha så ont...



Från det ena till det andra så har jag världens bästa jobb känns det som. Otroligt bra kollegor, bra chef, bra VD, jätteroliga arbetsuppgifter, utmaningar varje dag, kreativt osv... kan inte blir bättre!!



Ha en bra kväll!

2 kommentarer:

Anneli sa...

Otäck med rådjuret!

Visst är det underbart med ett jobb som man trivs med! Jag känner också att jag har hittat rätt - åtminstone just nu. Bra arbetsuppgifter och framförallt ett superhärligt gäng arbetskamrater. Det enda man kan klaga på är lönen, men så är det när man jobbar statligt.

Grodmamman sa...

Har också kört på ett rådjur en gång, inte kul alls.
Underbart det låter med ditt jobb!:) Önskar att jag kunde säga detsamma om mitt. Just nu känns det som att jag bara går och försöker överleva till semestern. Efter semestern slipper jag den kollegan jag har haft jobbigast med, men istället får jag en annan jag egentligen inte vill jobba med heller!:(
Kram