lördag 26 mars 2011

Vad händer

Nu har vi flyttat från vita huset till lilla lägenheten. Det gick jättebra och smidigt tack våra underbara vänner Tobbe, Sussie, Gunnar, Hasse, Mikaela, Johan. 3 timmar så var det flyttat. Tusen tack alla!
Svärmor gjorde mat och bullar som blev succé så klart. Tack för det!

Veckan har bestått av att tömma kartonger och Tobbe har slitit som en gris för att få ner allt i kartonger i villan, på tisdag kommer flyttfirman och hämtar resterande för magasinering.

Själv har jag I-landsproblem då mina kläder går från 3 garderober till 1½ = X antal kartonger för magasinering...

Sen har vi även slängt massor = bäst av allt!

******
Idag är det sportfamiljen H. Vi har klarat av 1 innebandymatch för Oscars om dom vann med 2-0 och han gjorde ett mål.
Lucas har haft 3 fotbollsmatcher, vann en då han höll nollan i mål.
Snart innebandyträning...
******
Ikväll kommer svämor på middag och maken ska laga sin underbart goda Thai. Innan dess ska jag träna lite med Speja, vi börjar lydnadskurs på tisdag. Ska bli jättekul. Första läxan är att träna in med klicker, så jag måste inhandla en sån...

Ha en bra helg!

1 kommentar:

Grodmamman sa...

Skönt att få hjälp av goda vänner vid sådana tillfällen!:)
Låter så härligt att rensa också! Gick precis och funderade på vart jag ska börja rensa på min väg fram emot ett arbetsrum i vårt nuvarande förråd. Just nu rensar jag på andra ställen och ställer in ännu mer i förrådet.
Ha en skön helg!
Kram