lördag 26 september 2009

Vakna tidigt

Jag vaknade för 2 timmar sen, hela huset tyst. Varför kan inte jag sova? Jag vrider och vänder på mig flera hundra ggr känns det som. Nu är jag klarvaken. Går upp, surfar lite. Ska snart baka kladdkakor. Idag kommer lite släkt och vänner i och med att Oscar & Tobbe fyller år på måndag.
Det blir lunch och fika, och för att jag ska träna på att "inte ha så höga krav" på mig själv så har jag köpt burk gulasch soppa. FELIX, den är god. Men inte vad jag brukar bjuda på. Efter det blir det Kattis kladdkaka...
Ikväll ska vi på 40 årsfest inne i stan. Jag och maken har bokat in oss på hotell. Vi ska bo på Hotell Stureplan. Det är rätt nytt och jag har aldrig varit där. Vi ska åka in tidigt till stan och mysa lite, sedan ta en fördrink på Anglais innan festen börjar med några vänner.
Det känns som en hyffsad dag så jag hoppas att jag kan hålla ihop. Veckan har varit upp och ner, bra och dåliga dagar, bra och dåliga stunder, stress och inte stress, krav och inte krav. I torsdags hämtade svärmor barnen och så bjöd hon på smarrig mat & gott vin. Jätteskönt att komma till dukat bord!

9 kommentarer:

Susjos sa...

Hoppas du får en härlig dag och kväll!
Lyssnade på Elisabeth Gummessons sommarprat i sommar,hon har skrivit en bok som heter : "Good enough-bli fri från din perfektionism". Jag har inte läst den själv,men den verkar läsvärd!
Kolla in hennes hemsida :
http://www.gummessoncoaching.com/forelasningar.html

Kram!

Grodmamman sa...

Hoppas att ni får en härlig kväll! Mysigt med lite ensamtid med maken också!:)
Läser om ditt liv och känner igen mig, även om jag inte kommit så långt som till den berömda väggen. Kan ändå känna det där att man balanserar mellan skratt och gråt, orkar inte med gnälliga barn och allt tjat och bråk som blir emellanåt. Jag är trött! Och idag är det lördag och jag orkar inte göra något egentligen, men har dammat och dammsugit källaren och sytt nya kuddar till soffan. Ska ta och städa toaletterna också innan jag ger mig och slänger mig i tv-soffan!:)
Kramar i massor till dig!

Grodmamman sa...

Ok, jag igen!:)
Läste min kommentar igen och insåg att varför tycker jag att det är självklart att det är jag som dammsuger och städar en ledig lördag??? Maken fixade i och för sig lunchen, men....
Kram

Popprinsessan sa...

Tycker att det låter super att du fixat halvfabrikat till lunchen! Sist gick jag faktiskt med på att köpa färdig potatisgratäng och jag känner mig ganska stolt över mig själv. Det är de små stegen som räknas, eller hur?!

Hoppas att ni får en jättetrevlig kväll och att hotellet är mysigt så att du kan mysa där om festen inte är vad du önskar ikväll!

CharmKatti sa...

Hej snygging!
Tack för senast glömde jag säga!
Felix soppa var fantastiskt god och så även kladdkakan...

Länkningen till mig är lite fel, kolla adressen.

Puss!

CharmKatti sa...

Alltså i inlägget.

Anneli sa...

Hoppas att du hade en härlig dag!

Speja sa...

Jag hoppas att det blev en bra dag och kväll - trots att den var fullspäckad. Och Kattis kladdkaka har jag också gjort, tog den varianten där man lägger after eight på också. Mums!

Anonym sa...

Jasså...är det här du är.
Å jag har också bytt plats och blivit mer "anonym".

Var rädd om dig!
KRAM!