söndag 20 september 2009

För 6 år sen

Vi flyttade in i vårt hus för 6 år sen, då tänkte jag plantera tulpanlökar, älskar nämligen tulpaner. Sen jag jag missat det varje höst i 6 år. Varje vår är jag lika arg... men igår köpte jag lökar och idag har jag planterat dom, 2 olika vita sorter, men jag ska köpa fler och sätta lite varstans i trädgården tänkte jag. Jag har bara en rabatt och den är nu full, men man kan ju sätta lite överallt, det är ju finare än gult gräs på våren hur som helst :-)
Igår var jag, Lucas, Albin och Victoria på G-Force, vi såg den med 3D glasögon och det var en höjdare. Lucas var helt exalterad efteråt och under bion. Kul att se barnen så lyckliga.

Efter det var vi och hennes man och dotter för att testa att äta middag på lokala pizzerian, i vanliga fall hämtar vi bara mat där, men det var gott och trevligt. Hennes man körde så vi kunde ta en öl. Vi fortsatte sen att ta några öl till hemma i soffan och ha det nice. Barnen lekte jättebra.

Oscar och Tobbe är och seglar, dom kommer strax hem. Oscar är jättenöjd med sitt seglingskalas. Alla andra killar också, dom har badat (11 grader i vattnet), fiskat, kört gummijolle, grillat hamburgare och så seglat såklart. Och mysigast av allt att fnittra sig till sömns med sina bästa vänner. 4 killar och 2 pappor.

Ha en underbar höstdag i solen!!

1 kommentar:

Susjos sa...

Låter alldeles underbart trevligt!